Tuesday, June 05, 2018

~ RAMADAN DUA PULUH ~


RAMADAN memang sentiasa menemukan. Dan, hari ini sekali lagi tersua rakan lama. Lama tidak berhubungan cerita. Dunia kecil yang kini lagaknya seperti sudah terjarak jutaan batu merentasi planet di hujung galaksi.

Dan, rakan lama ini sebenarnya pernah merangkap 'guru' pada awal dunia penulisanku. Secara langsung dan tidak langsungnya dia.

Hitam putih hitam putih hitam putih, dan masih juga dengan hitam putihnya sehingga saat ini. Apapun, terima kasih atas pelajarannya. 

"June tak ikut ke?"
"Kenapa pulak dia nak kena ikut saya.. "
"Gaduhlah tu.. Rasa macam nak sekeh jugak kepala sorang-sorang.. xde keje lain korang kan!

Sudah ada kerajaan baru, Malaysia baru. Dan, Ramadan juga sudah berbaki sepuluh.

[Sehingga ke Ramadan dua puluh satu..]

No comments: