Sunday, November 05, 2017

~ PAKET PAKET MANIS ~


ENERGI positif. Mengisi kebetulan sepanjang hari ini apabila berpeluang untuk duduk seruang dan berkongsi pendapat dengan seorang individu yang cukup berpengaruh dalam lapangan kepakarannya. 

Meski ada rasa segan dengan kerdilnya diri yang tidak punya, aku mampu menyelesakan diri lantaran sikap merendah diri dan berbudi pekerti yang dimiliki individu ini.

Ternyata aura positif yang dibawakannya mudah meresap masuk ke segenap urat sarafku untuk mendepani hal-hal yang berkeliling dengan lebih berlapang dada.

Semoga kejayaan menyebelahi untuk acara yang diusahakan semenjak lebih lima bulan lalu.

Pada sebelah malamnya aku meluang kelapangan untuk berada di satu acara yang pada awalnya aku tidak terfikir untuk berada di ruang ini.

Namun takdir nampaknya telah indah tersusun dengan sebab dan alasan yang kita sendiri terhidukan. Yaa, bertemu secara tidak sengaja sama sahabat yang lama tidak punya kesempatan untuk mengusul khabar.

Lalu pada usai acara, kami melari ke satu ruang tenang untuk menghirup secawan teh tarik yang berhangatan seiring dengan khabar-khabar yang tertangguhkan dari pengetahuan.

Lebih tiga tahun lalu, tiada patah perkataan bahasa Melayu yang mampu difahami apatah lagi dituturkan dia. Namun hari ini siapa sangka dia mampu berpetahan tanpa langsung ada batasan tutur saat cerita-cerita yang terkongsi.

Berulangan imbas-imbas yang disebut dia bagi mengingat bagaimana kami mula sahabat, dan kekal dalam persahabatan meski wujud beda yang bukan sedikit.

Banyak hal-hal manis yang terbagi pada ruang yang cukup singkat lewat jam tadi. Terima kasih untuk ingatan kecil yang membawa mesej nun jauh ke dalam hati.

[Teh tarik... yaa, penuh dengan ceritera.]

No comments: