Tuesday, August 08, 2017

~ ULANGAN KEGILAAN ~


HARI ini aku punya kesempatan untuk pulang lebih awal di rumah. Turut membolehkan aku bersesi-sesi dengan kakak yang jarang sekali bertemu muka pada hari bekerja lantaran masa kami yang tidak pernah sepadan pada satu ruang yang serupa.

Dia membuka cerita yang panjang tentang viral tentang Myvi Hijau, pembuli jalan raya yang hangat menjadi bualan selama beberapa hari ini. Begitu dan begini. 

Turut dipesannya aku dengan seratus lapan belas panduan jika  nanti berkeadaan serupa.

Aku hanya senyum, dengar dan angguk-angguk tanpa sedikitpun ada keinginan untuk berkongsi tentang apa yang telah aku lalui petang Sabtu lalu. Biarlah babak itu tanpa tahunya, kerana jika dalam tahunya, pasti sahaja aku perlu menghadap dua puluh lapan syarat tertambah.

Dan, yaaa... kisah pembuli jalan raya ini kini semakin berleluasa. Menunjuk hebat tidak terlayak. Semoga ada sesuatu yang boleh dilakukan untuk menghentikan kegilaan ini.

[Buli] 

No comments: