Friday, August 11, 2017

~ TELAH TIADA ~



BERULANG kali aku membaca baris status yag tertera di laman media sosialnya. Pertama kali melihat tulisan itu, aku pantas  merasakan ia didedikasikan buat aku.

Namun, entah kenapa aku membacanya tanpa rasa.

Andai dulu, mungkin iya. Aku melekat pada mahu untuk sentiasa menjaga segala sesuatu demi harmoni.

Namun hari ini rasa itu telah tiada.

Lalu usah ditutur lagi bicara tentang harga yang sudah tidak duduk pada harganya lagi. Tidak perlu juga memuji untuk suatu pujian yang sudah tiada erti.

Moga kebangsawanan kamu itu tidak lagi tercemar dengan gaulnya aku. 

Jujur, sukar aku membaca apa yang sedang disusun-susun kemas dalam kepalamu. Namun, aku telah lama memilih untuk tidak mempeduli, kerana kamu menarik aku ke lubang yang sama.

[Timbang kati]

No comments: