Tuesday, May 23, 2017

~ MUDAH-MUDAHAN ALLAH SETUJU ~


KURUS, cengkung, pucat dan keberadaannya jelas sangat berlainan sama sekali dengan dia yang aku kenali sebelum ini. Hampir sahaja aku tidak dapat mengecam wajahnya.

"Kenapa kurus sangat ni.."
"Hehe.. dietla dah semua baju tak muat.."

Laju dia memberikan jawapan dalam nada seloroh. Perbualan itu kemudiannya dialihkan ke lain, tanda dia tidam mahu memanjangkan bicara tentang itu.

Aku menurut. Dan, yaaa.. dia akan bercerita bila dia mahu bercerita. Tidak perlu aku mendesak untuk dia memberikan jawapan atas dasar kemahuan soalanku. Cukup sekadar aku beritahu tanpa memberitahu akan keprihatinanku atas keberadaannya sebagai sahabat yang aku hargai dalam hidupku.  

Lama kami hilang dalam kesibukan urusan perkerjaan masing-masing dan hanya hari ini kesempatan itu ada pada ruang yang tak tersangkakan. Pertemuan yang tidak dirancang dan tersangat kebetulan atas dasar gerak hati yang membawa aku kepadanya.

Semogalah Tuhan melindungi sahabat yang seorang ini. Aku tidak pernah menjadi yang terbaik buat dia, mahupun terbaik buat sesiapapun namun aku benar-benar berharap agar sahabat-sahabat yang berkeliling turut mendoakan yang terbaik buatnya.

Manusia yang sangat mulia hatinya pernah aku kenali.

[Luloh] 

No comments: