Wednesday, January 11, 2017

~ AWKWARD ~


LEO kadang-kala sering mengumam rasa yang serupa denganku. Bezanya, dia mudah meluahkan untuk dimengerti, sedang aku pula sebaliknya. Dalam banyak situasi, aku sering sahaja melihat dia jurucakap untuk suatu hal yang aku juga ingin suarakan.

"Aku sampai hari ni tak paham, kenapa perempuan kalau nak salam, mesti naaak juga laga pipi. Salam dahlah. Capai matlamat juga kan?"

Status yang dia naikkan di laman sosialnya, buat aku ketawa sendiri. Betapa itu jugalah yang sering aku soalkan. Hal yang terpaling remeh, tetapi seringkali membuat aku merasa rimas.

Ia sering dirasakan apabila diperlakukan begitu oleh seseorang atau mereka yang bukan dekat dengan kamu, stranger apatah lagi. Biarlah atas apa juga alasan, jujurnya aku kurang selesa diperlakukan begitu. 

Babak-babak begitu bagi aku, terhanya untuk mereka yang ada dalam sebahagian aku atau pada situasi yang perlu kepada itu. Ya, yang perlu kepada itu.

Selainnya, aku merasa seperti diajak untuk 'berlakon' bermanis muka. Dan, yaaa.. lakonan itu sangatlah 'kayu'. Haih..

[Manusia dan keanehan]

No comments: