Wednesday, December 14, 2016

~ UNTA HITAM ~


UNTA hitam membuat rajuk. Yaa.. lagi. Berkejaran aku dengan kudrat yang sekerat sementelah hari ini aku terikat dengan beberapa urusan setelah beberapa hari tidak di lantai.

Kenapalah mesti hari ini kamu membuat rajuk wahai unta hitam. Kasihanilah aku.

Rasanya seperti mahu menangis mengenangkan lelah yang bersahutan mengisi tempat dan menguji rasa sabar diri yang semakin menipis.

Ada rakan yang beriya mahu menghulurkan bantu sehingga memberi kesanggupan untuk mengambil cuti semata-mata untuk itu. Aku senyum sahaja dan menolak pelawaannya penuh hemah. Bukan tidak sudi, namun barangkali bukan untuk hari ini. 

Aku lebih selesa 'menyusahkan' mereka yang lebih dekat kecuali benar-benar pada suatu keperluan yang mendesak.

Apapun, terima masih untuk niat dan kesanggupan membantu.  

[Belum ketika-nya.]

No comments: