Thursday, December 15, 2016

~ KEJUTAN ~


NYAWA yang masih dipanjangkan. Akibat kecuaian dan kelemahan sendiri, aku dan seorang sahabat terlibat dalam kemalangan yang tidak terjangkakan sebentar tadi.

Kejadiannya berlaku terlalu pantas sehingga aku tidak dapat mengingat apapun dalam tempoh itu.

Mujurlah aku hanya mengalami kecederaan kecil di bahagian bahu, dan sedikit luka di tangan kanan. Sementara, si pemandu pula hanya cedera ringan di bahagian kepala akibat hantukan  yang dialaminya. 

Apapun kami berdua baik-baik sahaja dan hanya dirawat sebagai pesakit luar. Cuma kereta sahaja yang mungkin perlu dirawat secara serius.

Kejadianya berpunca daripada pemanduan sahabat ini yang berada di bawah pengaruh alkohol tanpa aku sedari. Di suatu selekoh, dia hilang kawalan dan terbabas di bahu jalan. Mujur sahaja ia tidak melibatkan kereta lain dan mendatangkan kemalangan yang lebih teruk.

Berkali dia memohon  maaf, dan yaa.. aku kehilangan kata. Apapun, apa yang berlaku sudahpun berlaku dan tidak ada niat untuk aku menuding jari menyalahkan dia. Biarlah peristiwa ini menjadi pengajaran buat kami berdua.

Dan, suatu yang menjadi kebetulan, esok aku tidak ke lantai pekerjaan kerana perlu menguruskan unta hitam. Justeru, dapatlah aku menyembunyikan diri seketika agar kecederaan diri tidak terhidu sesiapa. 

Kejadian yang berlaku ini hanya dalam tahu kami berdua. Malas untuk bersoal jawab apatah lagi mengingat-ingat kembali saat menakutkan itu.

Ujian.

[Nyawa]

No comments: