Monday, December 12, 2016

~ KE SELATAN SEMENANJUNG TANAH AIR ~


HAMBATAN urusan kerja yang beratur panjang sehingga tiga minggu berturutan aku bekerja tanpa cuti hujung minggu, Hanya pada minggu ini aku berjaya mencuri sedikit masa untuk lari seketika dari hingar bingar urus pekerjaan.

Dan, aku memilih untuk ke selatan semenanjung tanah air.

Setelah beberapa minggu lelaki sepet ini membuat rajuk dan mengungkit ketidakpedulianku terhadap perkara selain dari urus pekerjaan, aku akhirnya akur. Bukan untuk memujuk, cuma untuk sedikit berlaku adil.

Justeru selama tiga hari berada di sana, aku cuba dengan sebaiknya mengisi luang yang ada untuk suatu hal yang menyenangkan. Ia bukanlah sebuah percutian istirehat, cuma mungkin sekadar kesempatan untuk menghabiskan masa bersama aku kira.

Selalunya, dia yang akan turun ke ibu kota, atau paling tidak bertemu di tanah Hang Tuah. Cuma kali ini aku pula yang berasa perlu untuk memanjangkan langkah ke sana sebagai tanda meminta maaf atas kesempitan waktu yang mengekang rasa sebuah kepedulian.

Alhamdulillah, semua baik-baik. Tidak terlalu manis, namun cukuplah kami saling menyenangkan. Tiga hari yang entah bila berkembali serupa.

[Telok Danga yang menyimpan cherita lama]
 

No comments: