Saturday, December 03, 2016

~ DIKENAKAN ~


SEBELUM hadir di majlis ini, aku diingatkan seorang teman supaya aku memakai pakaian yang formal dan sopan kerana majlis yang bakal dihadiri ini bersifat begitu, apatah lagi diturut dihadiri oleh beberapa VIP yang agak mementingkan itu.

Aku menurut, meskipun pada awalnya mencari pelbagai alasan untuk menolak.

Mengenakan persalinan formal merah hati yang sebelum ini hanya aku gayakan ketika majlis personal  sahaja, aku beberapa kali tersasar menjadi lokasi sebenar majlis berlangsung sehingga terlewat kurang lebih setengah jam.

Kalut kerana mengejear waktu dan tidak mahu merasa canggung andai tiba lewat di majlis yang formal dan penuh protokol sebagai mana yang diperkatakan itu.

Akhirnya, kala tiba di majlis tersebut aku terkejut melihat tetamu yang hadir memakai pakaian apa adanya, termasuk teman yang seorang itu.

OMG.

Sudahnya aku hanya duduk di kerusi dan tidak berganjak sehingga selesai majlis. Segan kerana sepertinya agak berlebihan untuk seorang aku, meskipun ia sebenarnya mungkin hanya biasa-biasa pada mereka yang lain. Haih.. betul-betul sudah terkena dengan teman yang senang sekali mengusik-usik aku dengan pelbagai cara dan helah.

[Merah padam] 

No comments: