Friday, November 25, 2016

~ BERSIH ~


CUAI. Sebenarnya keperluannya hanya untuk memindahkan nombor dari 4S kepada 6, dan 6 kepada 7. Hanya sesimple itu. Tidak ada gesaan, malah tidak perlu pun untuk bersegera kerana ia bukanlah keperluan utama.

Namun kerana kalut diri dan setelah lebih dua bulan tertangguh-tangguh, aku memutus untuk membuat selesai pada hari ini sahaja.

Tidak sampai lima belas minit, segalanya diuruskan sang pakar dengan begitu cantik dan bersih. Dan, aku kira semuanya selesai.

Tanpa aku sedari sebenarnya, aku bukan hanya membersihkan nombornya, segala segala satu yang ada di dalamnya termasuk sederetan urusan kerja yang tidak aku simpankan dia ke tempat sepatut terlebih dahulu.

Ya Allah..

Urusan kerja yang maha penting dan tidak dapat diperoleh kembali dengan mudah. Bukan satu, bukan dua... tetapi sederetan kerja penting!!!

Terduduk. Marahkan diri sendiri. Cuai diri yang sering sahaja mendominasi semenjak beberapa waktu kebelangan ini. Sakit hati.

Namun tiada apa yang boleh dilakukan, melainkan pasrah.

Huh!

[Kalot] 

No comments: