Monday, September 05, 2016

~ CERITA KECIL ~


HARI yang agak sibuk dengan tugasan baru di lantai T. Pinkie. Berkejaran dengan waktu dan dalam masa yang sama cuba membiasakan diri. Bermula hari ini dan barangkali hari-hari seterusnya, aku bakal melakukan segalanya secara sendiri. 

Larian solo.

Namun dalam berkejaran dengan rutin baru ini, aku sempat mengisi sedikit permintaan kecil sahabat yang seorang ini. Hal-hal kecil yang membuat dia gembira. Dan, hari ini dia menghiburkan aku hanya kerana hal-hal kecil juga. Dan, yaa.. dia tidak pernah habis dengan pelat Melayunya yang sering mengundang lucu.

Tangan kanan sibuk melunaskan urus pekerjaan, tangan kiri pula mengepit telefon bimbit untuk sedikit memberi perhatian buatnya. Tetapi itu manis. Manis kerana aku tahu aku punya sahabat yang mahukan aku. Sahabat yang ada untuk memberikan aku senyum, saat kelat-kelat datang membuat damping.

[Kamu..]

No comments: