Saturday, September 03, 2016

~ TERASA MASIH DIMAHUKAN ~


KAMI telah lama tidak berhubung, apatah lagi bertemu muka. Senyap kerana berjauh hati, dingin kerana singgung yang menjalar dalam.

Setiap panggilan dan segala mesej kirimannya tidak aku jawab. Bukan kerana telah tumbuh benci, tetapi kerana tidak mahu lagi mengingat tentang itu.

Menyedari dirinya langsung tidak dapat menembusi radar aku untuk berhubung, dia membuat helah lain. Mencari aku di tempat selalu secara random. Tanpa ada janji, tanpa pemberitahuan. Dia hanya mencuba nasib kalau-kalau aku ada di tempat selalu. Dan, akalnya meneka tepat kerana aku sememangnya ada di situ. 

Usahanya untuk membuat pulih, amat sangat menyentuh rasaku. Meski tidak aku nyatakan dengan kata-kata, namun jauh di sudut hati aku sangat-sangat menghargai apa yang dilakukannya itu. Apatah lagi bila mengetahui dia mencari aku kerana tahu aku dalam kehuru-haraan emosi dek gerhana di lantai T. Pinkie.

Terima kasih sahabat, kerana kau membuat aku terasa dimahukan.

[Kemarahan ter-padam dengan penuh rasa kaseh sayang]

No comments: