Wednesday, September 28, 2016

~ SAPA ~


SUDAH hampir sebulan aku di ruang baru. Hadap semua yang ada dalam mahu dan tidak.

Siang hari tadi, saat kalut mengejar masa untuk keluar membuat urus pekerjaan di luar, aku disapa seseorang. Mencari-cari wajah yang menyapa, dan terkejut apabila suara itu datangnya dari kakak cleaner yang tidak pernah sekalipun berbual denganku sebelum ini.

"Lama tak nampak, cuti ke?"
"Err.. taklah.. takk.. Sy sekarang dah kat bangunan sebelah.."
"Oh yaa ker. Patutlah. Akak cari2 xde.."
"Akak cari saya? Kenapa kak"
"Tak ada apa. Selalu nampak jer. Bila lama tak ada, hairan juga.. ingat tak sihat ke apa.."

Aku senyum. Rupa-rupanya ada yang menyedari akan wujud tidaknya aku di sini. Aku dan kakak ini sebenarnya langsung tidak saling mengenali, berbual pun tidak pernah sekali.

Cuma aku sering mengucapkan terima kasih setiap kali dia membersihkan tempat kami. Dan, kadang-kala memudahkan kerjanya dengan membersihkan sendiri tempat kami jika punya kesempatan.

[Senyom]

No comments: