Thursday, September 08, 2016

~ KEGEMBIRAAN YANG MUDAH ~


SEPERTINYA ada jiwa lain yang mendoakan yang manis-manis untukku. Menghantar hal-hal yang menyenangkan disebalik kelat-kelat yang membuat damping.

Hari ini aku bertemu sesi yang menyenangkan. Kesempatan yang terbagi tentang soal-soal yang menjadi kecintaan aku. Soal-soal yang sering begitu mudah memberi aku senyum.

Sesi bual kedai kopi (sepatutnya lebih formal) bersama seseorang yang cukup amat sangat aku kagumi bakat dan kebolehannya dalam bidang dia. Bidang yang bukan semua orang boleh jujur di dalamnya.

Sepatutnya sesi itu hanya berlangsung sekitar tiga puluh minit sahaja. Namun, di luar jangka ia berlarutan sehingga lebih dua jam. Aku yang seringnya lebih selesa memainkan peranan sebagai patung cendana ini mengisi watak sebaliknya secara tiba-tiba.

Jarang sekali aku mempunyai 'kebolehan' seperti itu, sementelah dengan orang yang tidak dikenali atau baru pertama kali bertemu muka. Kami membuat tutur sepertinya telah lebih sedekad kenal.

Dan, yaaa.. aku percaya barangkali dia menafsir aku bertentangan dengan aku yang sebenar. Dia melihat aku dengan watak yang hari ini.

Apapun, sesi hari ini adalah sesi yang cukup menyenangkan dan seperti terapi tanpa diduga-duga.

Kegembiraan yang mudah untuk seorang Scorpio seperti aku.

[Dan, kami ber-naung di-bawah Scorpio]

No comments: