Tuesday, August 09, 2016

~ KEPINGAN AKHIR ~

TAMAT. Dan, pestaan untuk suatu teka teki dari cantuman kepingan puzzle yang cantik tersusun. Ya, dari kehasilan selfie yang terpaling sederhana.

[Paket 8.8.16]

26 comments:

Anonymous said...

Apa yang tamat? Apa yang akhir?
Haihhh kamu ni...


sfg

Ophe said...

Apa sahaja yg bermula, pasti ada akhirnya bukan.. Dan, itulah dia..

Anonymous said...

did you decide to leave? oh mannn...
did the team being dissolved?
that one aku mmg ada dgr khabarnya...


:(

ps: nasib kami ini entah bagaimana pula...


sfg

Ophe said...

Ermm.. Rezeki dan cerita2 esk yg tidak akan pernah kita tahu bukan. Dan, apa yg kamu dgr itu mmg benar.. Telah dimaklumkan secara rasmi.

Anonymous said...

and what about the team members?
sedihnya... itu yg paling awal dan lama bertapak
jgn ada yg tercampak ke tmpt yang jauh dr kemahirannya
jgn juga ada yg dicampak keluar terus

my deepest sympathize to you and your team...

sabar... Allah ada...


sfg

Ophe said...

Barangkali semuanya akan ke paket2 yg bukan dalam kiraan. Kecuali yg ada2.

Terima kasih atas keprihatinan kamu sfg.

Anonymous said...

esok ada program career talk...
pergi dan perhalusi
beritahu yg lain

yg ada2 itupun jika kekal ditapak sama atas dasar ketidakadilan
percaya ophie... tidak akan lama juga
12 thn aku di sini
sudah bermcm drama yg berlaku depan mata
cuma jenis yg di atas usung ketidakadilan saja yg tak pernah mahu belajar
buta matahati...
bila dah terkena kepala sendiri boleh pula bilang tidak adil
well... i wonder if they even realized how unjust they were before


sfg

Ophe said...

:) hidup perlu terus bukan.. walau entah bagaimana hari esok.. Justeru, aku lihat saja apa yg dimimpi, barangkali ada jawapan di situ.

Anonymous said...

ya betul...
lapangkan hati
in shaa Allah baik-baik saja
Allah pun tidak akan uji kita lebih drp apa yg kita mampu


sfg

Ophe said...

Barangkali ada jawapan selainnya utk esk.. jika jawapan yg telah ada saat hari ini, aku memilih untuk tamat... Sebelum ke mimpi yg percuma.

Anonymous said...

well, ophie...
aku tak tahu mahu bilang apa
but apa pun buatlah pertimbangan yg sebaiknya
kalau tamat adalah pilihannya
aku doakan pintu rezeki untuk kamu bisa terbuka luas di luar sana
don't lose contact...
walau tak pernah duduk semeja
ruang kamu ini tempat utk aku mencari tenang


sfg

Ophe said...

Terima kasih untuk tutur2 yg nyaman saat terkongsi paket2 begini..

Senyum bilamana tutur kamu itu berbunyi spt ucap perpisahan.. :)

gulew kapas said...

kepingan akhir yang tak terbanding.

Anonymous said...

eh ye laaaa
harap aku kamu tak pergi
sabar dulu di sini
tapi kalau tiada jalan
pergilah...
mestilah aku doa yg baik2
bukan bermakna aku suka

walau bukan kawan, tidak pernah pun duduk semeja
bertegur sapa pun tidak
tapi kita ini manusia
manusia yg pernah rasa lebih teruk dari kamu satu masa dulu
pastilah lebih faham rasa kamu hari ini

sfg

Ophe said...

Hehehe.. bukan kawan dan tidak pernah bertegur sapa.. Lalu apa.. :)

aku tidak tahu apa akan jd untuknya esok lusanya. Kerana aku tidak merancang2 seperti mereka yg lain. Lihat sahaja teroleng ke mana. Jika terlihat aku masih berkelibat, barangkali ya di sini aku dan begitula sebaliknya.

Ophe said...

Tanpa kepingan akhir, cerita di gambar barangkali boleh menjadi lain bukan.. :)
Justeru, ia jadi keping penentu..

Anonymous said...

heeee a mere stranger
lile the one you meet at the bus stop everyday
at proximately the same time
the one that you see regularly at that kedai kopi
sitting at that same corner each time

haaaa we are like that la kut... :)

kan kan bijak tak?

hopefully tidak teroleng ke tempat yg tidak sepatutnya


sfg

Ophe said...

Heheeehe.. perfect stranger
Same time, same corner..
*sengeh

Anonymous said...

it is right
tak semestinya kalau saling kenal
saling bertemu muka
perlu langsungnya bersahabat
ada masa aku juga senang kekal begitu
ada masa fasa yg begitu terubah sendiri


sfg

Ophe said...

Semalam aku ke kedai kopi dan ditegur si yg mengambil pesan, tempat awk dh diambil org.. :) barangkali kerana dia perasan aku akan mengambil kerusi yg sama setiap kalinya..

Anonymous said...

kebiasaan kita mungkin saja jadi kebiassan kpd org lain yg melihat kita

aku pun lalui yg sama...

pergi ke kedai buku, tiba2 ada yg menyapa...

"dah lama tak nampak dtg beli buku?"

selalu naik taxi...

"mana pergi? dah lama betul kamu tak tunggu sini?"

kita biasa dgn kebiasaan yg menyenangkan kita
tanpa sedar kebiasaan kita jd kebiassan mrk yg memerhati

mcm aku malam tadi. selalu aku bawa bekal dalam beg, sampai di lobby
KAKAK MOO tak ada spt kebiassan (aku pandai sendiri bg nama pd dia)
then guard yg jaga lif bilang
"cari itu kucing hitam putih? dia sudah naik lif atas. lagi lama baru turun"

you see... aku tak pernah fikir org nampak apa aku buat dan perhati
tapi kebiasaan aku itu jd kebiasaan bg guard di rumah aku...

:)


sfg

Ophe said...

Dan, tetaplah stranger.. Hahaha

Anonymous said...

ye... tetap mereka stranger
but ia menyenangkan bukan?
bisa buat kamu senyum lebih ikhlas


:)


sfg

Ophe said...

Buat aku rasa mahu meninggalkan kebiasaan selalu.. Menjadi suatu yg diperhati, pastinya tidak memberi nyaman.. Dan, esok aku akan memilih kerusi baru.. Hehe

Anonymous said...

kerusi baru yg kamu pilih pun
yg sudah jadi kebiasaan memerhati
tetap tubuh yg sama


:D


sfg

Ophe said...

Sekurang2nya terhelah dgn pandangan.. :)