Tuesday, July 12, 2016

~ KEMBALI KE TUAN ~



PEREMPUAN Yang Patah Hati. Aku sangat-sangat sayangkan buku ini. Merasa terlalu dekat dengan isinya yang terkandung kerana ia seolah menceritakan tentang rasa-rasaku yang pernah ada dengan begitu intim. Begitu aku.

Semenjak pertama kali membacanya kurang lebih lima tahun lalu, dikeleknya aku ke sana dan ke mari. Jika tidak di unta hitam, pasti sahaja dalam galasan beg kecilku. Ia sentiasa dibawa aku ke mana pun agar ia boleh dibaca pada bila-bila ketika aku mahukan. Dek kerana itu, hampir lunyai rupa parasnya.

Namun hari ini, buku ini terpaksa dilepaskan kembali ke tuan. Dan, dengan berat hatinya.................... 

Jika ada di antara kamu di luar sana yang tahu di mana aku boleh mendapatkan judul serupa sebagai gantinya, mohon sunguh-sungguh agar aku dimaklumi. Budi baik kamu ini didahului dengan ucapan terima kasih.

[Berat hati..]

No comments: