Wednesday, July 13, 2016

~ BADI ~


DEMAM. Namun kerana sudah lebih seminggu bercuti, aku ke lantai pekerjaan juga hari ini. Mujur juga rutin kerja harian masih belum begitu rancak membuatkan kami hari ini lebih banyak bersantai-santai.

Hari ini juga kami menerima jemputan istimewa majlis rumah terbuka dari sang kepala selepas waktu pekerjaan. Namun atas dek kerana demam yang masih belum kebah dan tidak mahu mengganggu mood raya orang lain, aku menolak untuk menyertai majlis tersebut dan memilih untuk pulang ke rumah sahaja. 

Bagaimanapun, disebabkan hujan dan keadaan jalan raya yang sesak melimpah, aku tiba-tiba menghalakan unta hitam ke kedai kopi. Sekadar mahu mendapatkan secawan mocha untuk membuat segar sepanjang perjalanan pulang. Namun kerana hujan yang masih belum teduh, aku menghirup mocha tersebut di situ saja sambil membelek buku di beg kecilku.

Kurang lapan minit selepas itu, tiba-tiba ada satu kelibat yang duduk di kerusi kosong mengadap diriku.
"Aikk, tadi kata demam tak larat pergi open house.."
"Err.."

Haih......... Dan, ya.. aku akan sering berdepan dengan situasi begini.

[Teros leka dengan bunyi detak hujan...]

No comments: