Tuesday, June 14, 2016

~ RAMADAN SEMBILAN ~

HAMPIR tiga jam terperangkap di perut jalan raya yang lazim selalu hanya tercapai kurang satu jam untuk ke destinasi urus pekerjaan petang tadi. Berkejaran dengan masa sehinggakan 'pening' unta hitam dibuat aku.

Dan, yaa... aku hanya mampu di destinasi tiba kurang lebih 10 minit sebelum waktu berbuka puasa. Bermakna, majlis yang aku perlu hadiri sebelumnya sudahpun berakhir. 

Dengan hanya membasahkan tekak, aku kembali ke parkir untuk mengalihkan unta hitam yang tidak diletak aku di tempat sepatutnya. Hampir sahaja unta hitam dikunci pihak pengurusan dan jika aku terlambat, barangkali ia akan tersadai di situ buat beberapa ketika.

Terima kasih tuan, atas budi bicaranya.

Dan, aku berlalu tanpa sempat berbuka puasa kerana terhenyak lelah yang panjang dengan omelan yang masih tidak mahu habis akibat terperangkap dalam kesesakan sebelumya.

[Serba tidak kena]

No comments: