Wednesday, May 18, 2016

~ SURAT TERBUKA ~


TULIS, padam... tulis, padam, dan tulis lagi. Sehingga awal pagi. Aku menulis kemarahan yang tidak mampu didengarkan dengan tutur. Dan, yaaa terlalu selalu untuk seorang aku. 

Marah kerana kekhilafan diri sendiri, dan marah kerana terhukum untuk sesuatu yang terlalu berlebihan tanpa ada kewajaran. Bertubi-tubi peluru yang deras membuat tembus tepat terus ke jantung.

Aku ini siapa? Dan, kamu itu juga siapa? Apakah sesi sebentar tadi itu berlangsung atas suatu nafas kewajaran?  

Dan, yaaa.. kamu itu terlalu selalu mengacah waras akalku.

Lalu, seribuan kata aku susun untuk sekeping surat terbuka buat kamu. Surat yang pada awalnya hanya untuk menjinakkan kemarahanku dan semestinya untuk tatap aku sahaja, tetapi akhirnya terluncur pada kamu.

Semogalah isinya dihadam dengan akal yang waras, hati yang berfungsi.

[Lidah yang sentiasa mampu sahaja untuk menghunus aman..]

No comments: