Sunday, May 01, 2016

~ MEMBUAT AMAN ~


MEI satu. Semoga tidak mengulang cerita april yang penuh haru biru. Semoga hari-hari yang ada tidak menumbuh sebarang rasa kebencian biar atas apa juga alasan yang terpunca. Mudah-mudahan Allah setuju.

Entah kenapa, mula Mei ini menumbuh kembali rasa ingin aku kepada kebiasaan-kebiasaan lalu yang pernah terhenti. Lama terhenti. Lalu diselongkar kembali gobok lama untuk menilik kembali isinya. Apa masih sempurna jika aku kembali mahu bertemankan dia.

Lensa, dan fotografi. Suatu yang lama telah aku tinggalkan.

Dan, mula Mei ada rasa yang kembali membuat gerak agar aku kembali kepada itu. Kembali menikmati rasa aman dengan bidik-bidik random yang seringnya memberi bahagia sejak dulu.

Keinginan yang pernah turut dirai-rai arwah mr legoman yang paling mengerti. Malah pada hujung hayatnya, kami asyik berteman lensa ke sana ke mari membidik. Malah pernah satu ketika kami mengharungi hiruk pikuk kota hujung ke hujung untuk membidik. Hal yang paling manis dari sahabat ini. Meski ia bukanlah kecenderungan terdekatnya, namun dia sudi untuk aku. Untuk karenah aku.

Lensa, dan fotografi. Semoga mampu memberi sedikit aman pada kacau yang ada.

[Dan, teman jiwa tidak pernah sealiran tentang ini...]

No comments: