Sunday, May 29, 2016

~ KEKOK ~


AKU sebenarnya seorang  begitu sederhana dan kadang-kala boleh menjadi terlalu sederhana. Dalam apa juga.

Justeru, apabila ada yang cuba melayan aku berlebihan 'manisnya', aku menjadi sedikit kurang selesa. Malah dalam masa yang mewujudkan rasa serba-salah apabila aku tidak dapat berbuat hal serupa kepada si pelaku sebagai balasan. 

Ya, aku bukan orangnya yang tahu berperilaku terlalu manis untuk itu dan ini. Aku bukan orangnya. Dengan lelaki sepet itu juga kekok untuk aku lakukan, apatah lagi dengan orang lain.

Lalu, bila semenjak kebelakangan ini ada yang melayan aku dengan cara yang begitu, aku menjadi tidak begitu selesa. Menjadi serba tidak kena. Terima kasih untuk rasa-rasa yang manis itu, tetapi mungkin ia lebih bermakna jika ia hanya dalam laku-laku yang sederhana.

[Memadai]

No comments: