Monday, March 07, 2016

~ TANPA TAMPAL ~


SEKIAN lama kiriman mesej tersebut masuk dalam kotak pesanan telefon bimbitku. Tidak pernah aku membukanya biarpun jelas notifikasinya terlihat. Tidak ada rasa untuk tahu apa isinya ketika itu dan selepas itu.

Setelah lebih lima bulan berlalu, hari ini tanpa sengaja aku terlihat kembali notifikasi itu. Lama aku renung. Dan, kemudiannya hati tergerak untuk membuka isinya.

Kiriman mesej itu singgah setelah tiga bulan mesej terakhir sebelumnya. Dan, kurang lebih tiga bulan lagi ia menggenap setahun kepada sebuah kesenyapan.

Masa.. dan sebuah keberadaan.

Kembali mengadap kiriman mesej-mesej lama. Ulang baca, dan ralit dalam kemarahan. Lalu bagaimana?

[Habis ruang tampal]

4 comments:

Anonymous said...

Jangan marah lama2
Mana tau salah seorang pergi dulu
Lansung pergi dalam rasa yg tidak manis

just nasihat sbg kawan :)


sfg

Ophe said...

Huhu
Jnganlaa.. :(

Anonymous said...

betul la tu...
jgn tak bertegur sapa lebih drp 3 hari, kan?
tapi kalau sudah kamu tegur
lantas diminta jgn lagi...
maka diam sajalah... lepas kamu di situ :)


sfg

Ophe said...

Yg kurang itu dari aku dan bukan pihak yg satu lagi.. kerana aku ini ralit melayan kecil hati yg panjang.. Yg sukar tersembuh kerana ia bukan hanya sekali. Huhu.