Sunday, February 07, 2016

~ SYMPHONY DI DEWAN FILHARMONIK ~


LARUT. Dan aku begitu mudah untuk intim dengan bunyi-bunyian Beethoven dan Mozart yang begitu dekat dalam rasa. Hari ini aku di dewan ini lagi, merelakan diri pada dakap indah bunyian yang membuat terapi.

Symphony no. 7 memenuh segenap.

Dewan indah ini dipenuhi pecinta bunyi-bunyian serupa sebagaimana selalunya. Hanya terbilang jari mereka yang sebangsa (malah pernah tidak ada langsung). Dan, ada aku di celah mereka.

Dan, dalam asyik aku membuat larut, tiba-tiba disuakan wajah dari sejarah lalu yang tidak ingin aku temui. Yaa, sekali lagi Tuhan telah aturkan aku satu paket kebetulan yang tidak terfikirkan aku.

Lalu aku fikir, kenapa tidak symphony no. 5 yang lebih tepat untuk menggambarkan perasaan aku saat ini. Yaa, kepada lelaki itu.

[Lama..]

No comments: