Thursday, February 04, 2016

~ KE RADAR ~


SEREMPAK. Setelah hampir setahun hilang dari radar, berturut hari pula bertemu kebetulan. Dan, yaa sahabat june.

Lewat malam kelmarin, aku mimpikan tentang sahabat ini. Mimpi yang datang tiba-tiba membuat sapa. Lalu, apabila bertemu kebetulan ini, aku sudah menduga kerana ia menjadi lazim untuk aku mendapat isyarat seperti itu.

Sepanjang mengenal dia, aku sentiasa tahu dia pasti akan berjaya mendapatkan apa yang dia mahu dan dia sering membuktikan tentang itu. Begitu juga kali ini. Semoga berbaloi buatnya, dan sekurang-kurangnya dia tidak marah-marah lagi.

Dan, yaa.. dia masih sama. Masih dengan kemahuan yang sama. 

Meski terlihat aku ini sepertinya tidak pernah mahu memahami dia, namun paling benar ia adalah tersebalik. Mana mungkin, biru itu aku baca merah jika warnanya itu sudah memang sebati dalam laku.

Apapun, doa kesejahteraan saja buatnya. Marahnya hanya pada bibir, tetapi tidak pernah sampai ke hati. Dan, kami saling tahu itu.

[Maseh sama]

No comments: