Wednesday, January 27, 2016

~ TERJEBAK ~


USAI. Beberapa jam tadi baru sahaja berlangsung satu acara 'bising-bisingan' yang melibatkan aku dan rakan sepasukan di lantai pekerjaan. Dan, yaa.. Aku terjebak dengan babak-babak yang bukan aku.

Setiap antara mereka yang sudah bertahun mengenaliku, pasti sahaja tahu betapa payahnya aku berdiri sambil merelakan diri menjadi tumpu sekian banyak mata yang memandang. Betapa setiap kali pada situasi begini, aku akan mencari akal untuk tidak berada di dalam babak. 

Bukan tidak pernah mencuba, tetapi aku sememangnya tidak mampu untuk begitu dengan mudah. Berkali rakan-rakan di lantai pekerjaan pernah mengujiku dengan pelbagai cara, dan mereka akan mendapat hasil yang serupa. Hahaha..

Kali ini juga aku masih mencari akal untuk tidak di dalam babak. Bermacam cara aku lakukan untuk melarikan diri. Namun, kali ini aku gagal. Yaa.. kegagalan yang mungkin menjadi hal yang manis buat rakan-rakan sepasukan yang sering sahaja mahu melihat aku dengan watak yang selain aku. 

Dibahankan. Dan, mereka menang.

[Tumpu]

2 comments:

Anonymous said...

isn't that wonderful
jgn sampai anak empunya lantai itu
bilang... spt apa yg dia bilang pd aku
sethn selepas aku berada di lantai sana
"sfg... you're such an antisocial"
nahhhh....
spt aku...what else to do
senyum sajalah


sfg

Ophe said...

:)

Biasa, bilamana mereka menggelengkan kepala kala namaku disebut.
Luar biasa, bilamana ada yang mengangguk tanda tahu wujud aku.

Dan, ia bukan sebuah dongengan sfg.. hahahha..