Sunday, January 31, 2016

~ SESIMPLE BAHAGIA ~


HARI ini disapanya dengan 'Hello' lalu diserta dengan ikon secawan mocha. Beberapa hari lepas dengan ikon bunga matahari berselang seli senyum manis. Sebelum itu juga, dikirimkan doa kesejahteraan sambil tanya khabar dengan ikon laut biru. Esok dan lusa barangkali dia akan melakukan hal yang serupa juga.

Dan, begitulah dia. Tidak setiap hari, tetapi seringkali bila ada ingat yang melintas di benaknya barangkali. Sesimple itu dia memberikan bahagia pada orang lain. Semudah itu juga orang seperti aku ini merasa bahagia dengan lakunya.

Dia yang aku maksudkan ini adalah salah seorang sahabat dekat yang aku punya. Yang sering mengacah-acah senyum aku pada ketika aku tidak punya hati untuk memberi laku demikian.

Kasih sayang itu, mudah.

[Pilehan]

2 comments:

Anonymous said...

untunglah kamu punya itu
kadang ada masa aku cemburu
cemburu baca kisah2 kamu
yang tidak aku punya

namun aku senyum juga


sfg

Ophe said...

Aku hanya punya itu, yang terbilang jari.
dan tidak aku sebut dari yang terbilang jari itu juga ada yang melari.
namun, itulah hidup bukan..