Friday, January 29, 2016

~ MENJADI APA SAHAJA ~


MURAHNYA. Murahnya perempuan-perempuan cantik ciptaan Tuhan yang merelakan diri mereka rakus dalam dakapan lelaki yang entah siapa punya.

Keduniaan yang menjolok mereka untuk menjadi berani.

Dan aku hanya menggelengkan kepala. Bukan kerana bagusnya aku, atau buruknya mereka. Tetapi kerana mengenangkan betapa kerana wang dan harta benda, manusia boleh menjadi apa sahaja.

Dan, ia adalah sebahagian babak dari majlis orang kaya yang aku sertai tanpa tahu sebab musabab mengapa aku harus ada di situ.

[Malu]

2 comments:

Anonymous said...

...dan sering teman2 lama aku bertanya
kenapa hidup sembunyi
kerana aku sdh cukup melihat
hipokrasi


sfg

Ophe said...

Hipokrasi ada di mana-mana.
Cuma kita berhak memilih untuk berada di mana di antaranya.
:)