Friday, January 22, 2016

~ MENGINGAT KAMU ~


APRIL ini genap setahun dia pergi. Sepantas itu masa berlalu meninggalkan segala memori manis dan pahit sepanjang ada dia dalam hidupku. Kamu itu tetap terkenang, biar selama manapun tidak ada di depan mata.

Alfatihah buatmu, Mr Legoman.

Hari ini aku lewat ke lantai pekerjaan. Unta hitam membuat ragam dan karenah. Selalunya, yaaa selalunya sahabat yang namanya mr legoman inilah yang akan menjadi orang pertama mengangkat tangan mahu membantu. Dia sentiasa tahu, setiap kali unta hitam berbuat onar, aku hanya akan duduk termenung mengenang nasib tanpa tahu berbuat apa. Hahaha..

Rindu.

Dan, saat kejadian tadi... aku menelek senarai nombor telefon yang dipunya aku. Dan ia masih juga mahu terhenti di nama kamu mr legoman. Nama yang tidak akan pernah aku padamkan dari direktori senarai kenalanku meski wujud kamu itu tidak lagi di dunia nyata ini.

Sangat rindu.

Dan, menjelang sambutan tahun baru cina tidak lama juga aku tidak akan henti membahas aku seperti selalu. Sementara memberi ruang kepada teman jiwa dengan keraiannya, kamu itu sentiasa mahu mencuri aku untuk bermundar-mundar sama kamu di celah-celah segala yang merah itu.

"Aku pun punya darah Cina tau..."

Hahahaha... dan kata-kata itu masih sentiasa terngiang di telingaku. Dan, masih juga aku mahu berketawa saat mengingat tentang bebelan comel kamu itu.

[Semoga kamu itu sentiasa di-limpahkan kaseh sayang dalam doa-2 kami wahai sahabat..]

No comments: