Thursday, January 22, 2015

~ SEBABAK ~


TRENDING. Ya, sepanjang hari ini aku dan rakan-rakan di lantai pekerjaan menjadi bahan bual. Soal profesionalism dan soal peribadi berbaur menjadi satu. Dan, terbacalah salah.

Menjadi kebetulan yang sesungguhnya kebetulan, di mana kami tidak menyertai sesi pagi tadi kerana malam semalam terlibat dengan acara urus pekerjaan sehingga ke lawat malam. Lalu, kami hanya mendengar cerita yang disampai-sampai.

Apapun, segala yang berlaku pada hari ini menjadi pengajaran buat kami. Bukan kerana betul atau salahnya kami mahupun mereka, tetapi kerana percaya itulah aturannya dalam hidup. Yang baik kita jadikan teladan, dan yang buruk sama-samalah kita jadikan sempadan.

[Merak..]

5 comments:

socialfreakgeek said...

aku ada di waktu itu... jujur aku katakan, menerima teguran itu perlu tetapi jgn terlalu ambil pusing dengan kata2 negatif. kita manusia tidak sempurna. yg penting perbaiki kelemahan. ada masa kesilapan kita hari ni bakal menjadi pemangkin kejayaan yg lebih baik di masa depan jika kena cara dan penerimaan kita...

hidup perlu terus, kan? hidup tidak ada butang u-turn lalu teruskan saja... :)

Ophe said...

owhh kamu di dalam ramai itu, ya? ermm.. silapnya kami kerana tegas dalam mempertahankan maruah, benarnya mereka kerana mengangkat prinsip ke jemala. apapun, segalanya menjadi pelajaran bersama. hadap saja apa yang bakal berlaku esok dan hari2 terus.. :)

socialfreakgeek said...

orang kecil seperti kita perlu saling menyokong utk bangun. itu saja yg kita ada... :

Ophe said...

Yaa.. orang kecil.. Yg walau apapun tetap terlihat kecil dari mata yg besar.

socialfreakgeek said...

:)