Wednesday, December 24, 2014

~ DUNIA KECIL ~


DUNIA aku kecil. Kecil di dalam serba serbi. Kemahuan, kebiasaan, kegembiraan, kepunyaan dan semuanya tentang rutinku, hanya dalam ruang lingkup yang begitu kecil. 

Tidak susah meneka-neka apa mahu aku, kemana pergi aku, bagaimanakah rasa aku dan segala satu yang lain. Semuanya mampu dibaca dan ditelah kamu hanya dengan sekali lihat.

Justeru, tiada yang istimewa atau menjadi lebih dari orang lain.

Lalu, kerana kecilnya aku itu, tentu tidak selayaknya untuk aku masuk ke dunia besar orang lain. Dan, ia pernah diakukan oleh sahabat yang aku anggap paling dekat. Ya, jujurnya dia kerana aku bukan lagi dalam keperluan.

Apapun, aku senang dengan dunia kecilku. Dunia serupa dan setia yang tidak pernah mahu pergi meninggalkan sebarang sesuatu yang menyumbang kepada bahagia hidupnya, walaupun hanya secebis. 

Scorpio mengajar aku tentang itu.

[Se-ada-nya..]

No comments: