Tuesday, January 28, 2014

~ PERTIMBANGAN ~



AKU mencuri sedikit masa pada saat sunyi pagi memecah hening ini. Membuat sedikit pertimbangan pada pelawaan seorang kenalan lama untuk menyertainya misinya untuk memahat nama. Jika demi wang, sementelah atas kecenderungan.. pasti sahaja aku mahu menerimanya dengan kiraan saat.
 
Aku dicari kerana semenjak awal kenal, dia sememangnya tahu akan kecenderunganku dalam bidang yang mengarah kepadanya misinya itu. Justeru aku dituju, untuk menang dia dan untuk ingin aku semenjak sekian lama.
 
Menjadi kebetulan, sebelum datang pelawaannya, aku terlebih dahulu disuakan dengan perkara serupa oleh kenalan dari tempat pekerjaan lama. Ia bermula cakap asal antara aku dan sahabat dekat, sahabat june yang telah lama melihat ke kecenderungan itu. 
 
Pun begitu, perkara itu tidak pada hujung cantik apabila aku dan sahabat june tidak pada kesepakatan serupa dalam memutus sesuatu. Cara kami melihat cukup beda bila tiba pada hal-hal keseriusan begini. Lalu aku memutus untuk lepas, tetapi dengan penuh sokong.
 
Dan, hari ini aku ditarik kembali di dalam keadaan serupa. Sekali lagi, jika demi wang, sementelah atas kecenderungan.. pasti sahaja aku mahu menerimanya dengan kiraan saat.
 
Namun pada saat tenang dan damai membuat pertimbangan ini, aku memilih persahabatan dan menolak pelawaan kenalan lama itu. Tiada rasa ragu kerana aku tahu persahabatan yang dimiliki kami itu berlebih segala nilai tawaran yang ada. 
 
[Atas rasa mahu ]

No comments: