Wednesday, December 08, 2010

~ INGIN MELIHAT JELAS ~



LANGIT tumpah, maka segalanya mahu ikut tumpah. Untuk meredah perut jalan raya yang melimpah dengan segala macam emosi dalam keadaan mengantuk seluruh, tentunya bukan dalam ketegaran aku.

Lalu, unta hitam aku tumpangkan di suatu tempat dan bersetuju dengan akal sahabat yang namanya brad ini untuk duduk menikmati secawan cofffee di BB. Mungkin lebih baik begitu daripada aku meneruskan perjalanan ke bandar bunga tanjung yang tentunya mengundang tekanan yang bukan sedikit saat isi jalan raya sarat begini..

Dari cerita secawan coffee, sehinggalah kepada cerita mata yang mahu berganti. Lalu tanpa dirancang-rancang aku berkeliling di beberapa buah kedai mata untuk tujuan itu. Aku bersetuju memilih mata di kedai ketiga. Tidak lama, hanya kurang lebih lima minit aku membuat pilihan. Lima minit berbaki untuk pemeriksaannya. Nahh... terus sahaja aku mengangguk setuju.

Kurang lebih 40 minit aku aku tinggalkan kedai mata itu untuk memberi mereka masa untuk melengkap baik mata itu, aku berkeliling lagi di beberapa buah kedai mata. Dan aku lekat pada kedai yang ke lima. Mengangguk-ngangguk dan aku kemudiannya bersetuju untuk membawa pulang serta menghak-milikkan sepasang lagi mata tanpa alasan yang munasabah.

Sahabat yang namanya Brad ini, menggeleng-gelengkan kepala.
"Kenapa sampai dua?" tanyanya seperti kurang bersetuju.
"Entah.." jawabku sambil mengangkat bahu.

[Mau melihat lebeh jelas lakonan manusia se-keliling]

No comments: