Tuesday, November 23, 2010

~ SERABUT SERATUS ~


MOOD tidak begitu baik pada hari ni. Sungguh aku bukannya seorang yang moody atau berperilaku menurut emosi harian atau yang seumpama dengannya. Cuma dugaan beberapa hari ini begitu meletihkan. Justeru aku sepertinya sedikit keciciran dengan energi positifnya.

Bermula Selasa lalu sederet sehingga hari ini tanpa gagal, ada sahaja urus yang perlu aku kejari untuk menormalkan suasana. Yaaa.. setiap hari sejak itu sehingga hari ini. Bukan mahu merungut.. cuma kudrat yang sekerat ini sepertinya terhambat lelah lalu menghenyak rasa.

Hal-hal musibah yang berlaku sepanjang minggu lalu tidak aku kongsikan dengan sesiapa kecuali dengan mereka yang dekat. Justeru, apabila ia terbongkar pada hari ini, rakan-rakan mula bising begitu dan begini. Dan... mahu atau tidak, aku terpaksa membuka mulut bercerita.

"awak nih kena mandi bunga koishie... berderet2 ni haaa..." seorang rakan bersahaja membuat gurau.

"itulahh... memang kena mandi bunga nih.. agaknya saya ada buat benda yang tak kena sejak akhir2 ni kot.. itu yang jadik macam nih.." dan aku juga membalasnya dengan bersahaja.

Rakan dekat, AA juga berkecil hati tindakanku itu. Dan aku mohon maaf dengan sungguh-sungguh. Aku tidak berkongsi kerana aku benar tidak mahu menyusahkan dia. Ini kerana dia merupakan sahabat yang tidak pernah gagal untuk menghulurkan bantuan andai aku dalam musibah. Apa sahaja mengikut daya yang dia mampu. Justeru, kali ini aku tidak mahu menyusahkannya. Kali ini, biarlah aku cuba berdiri di atas kaki sendiri.

Sekali lagi aku ingin katakan, aku bukan orangnya yang suka berperilaku menurut emosi. Cuma hari ini aku serabut seratus dengan hal-hal yang menghimpit itu. Benar-benar serabut dan aku maksudkan itu.

[Namun, maseh senyom... dan tetap tenang di-mata kamu yang ber-tentang..]

No comments: