Sunday, October 31, 2010

~ YANG TIDAK DIRANCANG-RANCANG ~


YANG tidak dirancang-rancang itu selalunya akan menjadi lebih seronok. Itu yang dilalui aku petang siang hari tadi dengan seorang sahabat yang namanya OL ini.

Meminjam banyak cerita dan yang tidak terjangkakan sepanjang mengisi setengah hari ini. Sesekali menumpang cerita dari orang genius membuatkan kita merasa turut genius sama. Meski aku hanya mengangguk-ngangguk, sesekali menggelengkan kepala dan melepas tawa walaupun tidak faham apa yang ditertawakan, aku rasa senang.

Jujurnya sepanjang bual dengan orang-orang genius yang berdua ini, aku merasa sangat kecil. Mereka berdua ini sangat besar tahunya tentang segala macam perkara. Sedang aku begitu sempit dalam tahu. Ohh kecil sungguh rasa. Namun terima kasih berkongsi tahu.

Memanjang langkah dari pelita KLCC itu, aku dan sahabat yang namanya OL ini menuju ke MV, sementara sang genius yang seorang lagi punya hal duniawinya yang tersendiri. Kami mengisi keluangan yang jarang-jarang sekali ada. Atau secara lebih tepatnya kami sebenarnya mahu bercerita tentang hal-hal yang tidak terkongsikan dengan orang lain sebenarnya. Lalu kesempatan itu menjadi sesuatu yang menyenangkan.

Jujurnya, aku selesa sekali untuk bercerita dengan sahabat yang seorang ini. Dia tidak perlu bertanya itu dan ini, kerana aku yang memang akan bercerita dan berterus-terang dengannya terutamanya hal-hal yang berat mulut ini untuk membuka kepada orang lain. Yaa.. kerana dia orang yang cukup menyelesakan dan aku taruhkan percaya yang banyak.

Paling aku kagumi dengan sahabat yang seorang ini, biar berat dan sarat lara yang tergalas di bahu dan terkepung di hatinya, dia sentiasa positif. Meski sesekali atau beberapa kali dia meluahkan resah hatinya di ruang tulis seumpama ini, dia nyatanya seorang yang kuat. Malah sentiasa dengan hal-hal lucu yang berbau sinikal. Aku selalu ingat dia tentang itu.

'Bagi laluan... bagi laluan... haaa lari..." hahahaha... dia seorang yang sangat lucu.. tapi genius. :)

[Mahu men-jadi genius jugaa.. ]

No comments: