Monday, September 27, 2010

~ HIDUP TIDAK AKAN TERHENTI SEBELUM MATI ~

(kredit foto : filem lagenda budak setan)

SEPANJANG minggu lalu, emosi diri tidak begitu stabil. Malah sepanjang tempoh itu, aku hanya berkurung di rumah selain keluar ke tempat pekerjaan. Melarikan diri dari rakan-rakan. Membuat senyap semahunya. Pada rakan yang dekat, mungkin menyedarinya.. pada yang tidak, kesenyapan dan ketiadaaan aku tidak mengganggu rutin walau seinci.

Ermm.. untuk minggu baru ini, sebolehnya aku tidak mahu lagi bercakap hal-hal emosi yang memberi kejutan pada kami dan keluarga minggu lalu. Namun, bagaimana tidak mahu berfikir dan bercakap soal itu sedangkan itulah yang sedang kami hadapi saat ini. Kenyataan tetap kenyataan. Aku sangat mengharapkan ada keajaiban berlaku, tetapi ia tidak mungkin terjadi seperti mana dongeng di layar.

Apapun, terima kasih kepada sahabat yang mengambil berat, juga mengambil tahu. Terima kasih kerana mahu menghibur-hiburkan aku meski aku tidak berkongsi tentang itu. Terima kasih kerana mahu menyenangkan hatiku saat lara kejam membuat singgah ini. Juga untuk auntie phia yang memberi kata semangat untuk aku membina diri semalam. Sungguh, aku amat-amat aku hargai. Hanya Tuhan sahaja yang mampu membalasnya.

Terlintas rasa mahu meletakkan jawatan dan meninggalkan hiruk pikuk kota ini untuk menenangkan diri. Kalaulah hidup ini semudah itu...

[Mohon kemaafan kerana maseh ber-cherita hal emosi dalam diri...]

No comments: