Thursday, July 01, 2010

~ MASIH ADA NYAWA ~


ALHAMDULILLAH... masih panjang umur aku rupanya. Setelah sehari semalam berjuang, hari ini mampu untuk membuka mata. Mohon kemaafan kerana menyusahkan kamu semua lagi. Seisi rumah bercuti hanya kerana mahu berada di sisiku. Tidak pernah mengalami situasi seumpamanya. Hanya Tuhan sahaja yang tahu betapa perit dan sengsara aku melalui saat 24 jam ini.

Berselirat wayar di tangan. Wajah yang meneman di birai katil juga tidak dapat aku pasti siapa lantaran pandangan kabur tidak mengenal. Terima kasih untuk kasih syaang itu. Juga untuk sahabat yang memanduku ke rumah lebih 36 jam lalu apabila melihat aku sudah separuh nyawa menahan sakit.

Mendapat cuti sakit lagi. Sepanjang hari juga aku terbaring, tidak mampu berbuat apa. Hanya pada saat ini sahaja mampu duduk dan membuka mata. Meski cuti sakit masih berbaki, aku gagahkan diri untuk ke tempat pekerjaan pagi ini lantaran kerja-kerja yang punya tarikh mati sedang menanti. Sakit bukan alasan untuk aku melarikan diri. Kakak berang, abang penuh perhati kerana aku berkeras mahu bekerja seperti biasa. Bukan mahu menunjuk gigih, tetapi aku tidak punya pilihan.

Tuhan.. pengalaman hari ini sangat mengajarku. Betapa aku menghargai kehidupan yang kau berikan.

[Mahu mati dengan penoh kaseh sayang...]

2 comments:

Qasih said...

Semoga cepat sembuh sepenuhnya dan dipermudahkan segala urusan.. Insyaallah..

Koishie said...

alhamdulillah... setelah empat hari.. doa kesejahteraan untuk kamu juga Qasehh.. (lama nama ini hilang..)