Monday, May 10, 2010

~ MELODI CINTA ROSSA DI KUALA LUMPUR ~


DAN lagi.... tetapi kali ini dalam skala yang lebih besar. Sudah aku kosongkan jadual untuk 29 Mei ini untuk berada dalam kelompok mereka yang jatuh cinta dengan alunan gemersik dari sang pelantun yang namanya Rossa ini.. :)

Konsert yang diangkat sebagai 'Melodi Cinta - Rossa' ini khabarnya menjadi yang paling istimewa. Manakan tidak, nilai wang keluarnya lebih RM2 juta untuk memastikan ia memberi rasa senang pada tahap atas buat penggemar setianya. Justeru, lebih 20 buah lagu-lagu gemersik penyanyi yang penuh dengan energi positif ini bakal dialunkan dalam gema di Stadium Nasional Bukit Jalil nanti.

Jika benar kesempatan menyebelahiku pada tarikh itu nanti, ia menjadi kali ke empat aku berada dalam peluang yang begitu. Sebelum ini di Hard Rock Cafe dengan Enjoy Jakarta, dan terdahulu di KL Live melurut dengan Mini Cerita Cintanya. Yang pertamanya, entah di mana lokasinya, tetapi aku turut ada di situ. Semuanya memulangkan aku dengan senyum yang panjang. Namun, tentunya kali ini lebih indah dan berbekas apabila alunannya bakal berpimpin muzik orkestra.

'Melodi Cinta' yang diangkat ini menurut Rossa kerana sebahagian besar lagu-lagunya menggunakan perkataan 'cinta' pada tajuknya. Antara yang pernah menjadi halwa telinga sepertinya Ayat-Ayat Cinta, Terlalu Cinta, Terlanjur Cinta, Atas Nama Cinta, Perawan Cinta, Nada-Nada Cinta, Cerita Cinta, Keajaiban Cinta, Jalan Cinta, Takdir Cinta dan selainnya.

'Cinta' sangat dekat dengan dirinya walaupun pada realitinya, cinta itu pernah meluruh sesalnya. Arghh.. hidup memang aneh.

[Mau men-dengar Hati Yang Kau Sakiti, Aku Bukan Untukmu dan tentunya Sakura...]

No comments: