Sunday, April 25, 2010

~ MELEPAS MARAH DI PUNCAK SEJUK ~


LAIN orang yang menjentik rajuk, lain orang pula yang membuat pujuk. Lelaki yang namanya BR ini punya 'magiknya' yang tersendiri. Sering sahaja muncul saat aku memerlukan seseorang untuk bercerita.

"Saya ada kat bawah ni, jom breakfast..". Mesej yang masuk ke telefon bimbitku seawal jam 9.00 pagi tadi.

Sungguh, aku hampir sahaja tidak mampu membuka mata kerana masih kepenatan berurus soal pekerjaan yang begitu panjang semalam. Namun, dek kerana sahabat yang seorang ini sudah siap siaga menunggu di depan rumah, aku gagahkan diri. Dia tahu aku pasti tidak sampai hati untuk menolak dan memberi alasan apabila sudah menunggu di depan rumah. Yaa.. yaaa... dia sentiasa 'menang' dengan taktik dan percaturannya itu.

Tidak sekadar sarapan pagi, rupa-rupanya sahabat ini menghalakan terus keretanya ke tanah tinggi C.H. Menurut sahaja tanpa membuat bantah kerana aku juga mahu melepas yang 'masam-masam' ini walaupun ia langsung tidak dirancang. Lalu dia menjadi pendengar kepada cerita 'masamku' sepanjang perjalanan dari hiruk-pikuk kota ini ke puncak sejuk itu. Satu demi satu kemarahan yang aku lepaskan. Terkongsi.

Terima kasih kerana membantu aku untuk bercakap dan melepas kemarahan yang ada dalam diri. Sungguh, aku benar-benar maksudkannya.

[Perang besar, teman jhiwa mem-buat sangka... errr..]

No comments: