Wednesday, February 17, 2010

~ DAN LAGI... ~


PATUTLAH dari semalam lagi aku merasa sangat tidak selesa dan terasa seperti ada sesuatu yang tidak kena berlaku di rahang kananku. Semalam aku tidak dapat meletak lena kerana mengalami rasa sakit yang bukan kepalang di bahagian tersebut. Hari ini terjawab segalanya.

Seawal pagi, mahu atau tidak tanpa ada pilihan lain aku menyerah diri ke doktor. Kebetulan pula bersendirian di rumah kerana kakak bercuti seminggu di kampung halaman. Jujur, aku takut untuk bersendiri menyerah diri ke doktor. Tidak pernah sebelum ini dan hari ini pertama kali tanpa ditemani. Aku cuba menghubungi seorang sahabat untuk memohon bantu. Namun, membatalkan hasrat itu kemudiannya kerana terasa seperti menyusahkannya pula di awal pagi begini. Sudahnya aku memandu bersendirian separuh sedar menahan kesakitan ke doktor.

Seperti yang kuduga, ia berkaitan dengan 'benda asing' yang masih bertamu di rahang kananku. Aku tidak tahu entah berapa banyak lagi yang masih berbaki 'di dalam' sana. 14 April tahun lalu, aku melalui hal yang sama dan en doktor mengeluarkan dua daripadanya. Hari ini pula, tiga daripadanya. Ermm... yaa tiga skru yang menyambungkan rahangku yang patah saat berdepan kemalangan beberapa tahun lalu. Setiap skru ini panjangnya kurang lebih 1 cm.

Rahang bengkak dan luka dibahagian gusi bersebelahannya agak teruk. Yaa... luka di bahagian dalam mulut, tentu sahaja pedih dan peritnya tidak tertahan kerana ia sentiasa basah. Terus sahaja demam. Seharian aku tidur tidak bangun-bangun. Dan saat ini pula begitu menyeksakan untuk memaksa diri meletak lena untuk mengurangkan kesakitan yang menggigit di bahagian rahang yang membengkak itu.. :(

[Kesakitan untok meng-hapus dosa barang-kali...]

4 comments:

masMZ said...

Ya, tuhan menduga kamu Koishie.
Semoga cepat sembuh..

masMZ said...
This comment has been removed by the author.
lanun said...

amin...jgn lupa mkn ubat tau hehehe...

dugaan itu sememangnye sentiasa ade bagi semua yang hidup

Koishie said...

masMZ,
doa kesejahteraan juga buat kamu. mudah2an sentiasa ada dengan senyum.

lanun,
aku terima segala dugaan yang datang dengan berlapang dada.. insya-Allah...