Saturday, November 14, 2009

~ PERSAHABATAN YANG COMEL ~


SETIAP minggu, aku akan ke carwash cuci kereta. Itulah rutin wajib pada hujung minggu sama ada Sabtu atau Ahad. Namun, sejak beberapa minggu ini, aku meninggalkan rutin itu kerana hujan asyik menggerimis bila tiba hujung minggu. Jadinya, kereta itu dicuci dengan air hujan sahaja sehinggalah pagi ini apabila aku halakan kereta ke carwash kerana sudah mula merasa malu melihat keadaan keretaku itu.

Usai segalanya, aku mengemas barang-barang di kereta. Arghh.. dipenuhi dengan buku-buku bacaan yang belum sempat aku habiskan di kereta. Semak. Tiiba-tiba mataku terpaku pada sekeping kad berwarna ungu yang tertera namaku di celah susunan buku itu.

Rupa-rupanya kad ucapan sempena hari ulang tahunku tempohari. Entah bila sahabat yang seorang ini menyelitkan kad itu pun aku kurang pasti. Sudahnya aku tidak pernah tahu dia mengirimkan kad itu. Hari ulangtahunku juga telah lama berlalu, 23 Oktober yang lalu... dan hari ini aku baru berkesempatan membuka dan membaca kad ucapan yang sangat comel daripadanya ini. Terima kasih untuk ingatan dan kiriman doa itu... dan kamu adalah sahabat yang sangat comel dengan nasihat dan harapan itu.. :)

[Per-sahabatan itu akan senantiasa comel jika kita mem-bawa jujor di-dalam-nya...]

No comments: