Tuesday, September 01, 2009

~ TIDAK TERKALAH ~

SEPATUTNYA hari ini aku berehat sahaja di rumah setelah mendapat cuti sakit daripada encik doktor yang sangat memahami. Sejak pagi semalam aku terlantar senyap di katil. Sakit kepala pada tahap yang melampau-lampau sehinggakan perut juga sepertinya mahu memuntahkan segala isi di dalamnya. Mujur aku dapat bertahan dan meneruskan puasa sehingga ke hujungnya.

Bangun pada pagi ini, masih dengan rasa yang sama, sedikitpun tidak berkurang. Namun, mengenangkan aku perlu melunaskan kerja yang punya tarikh matinya pada Rabu ini, maka aku gagahkan jua diri ke tempat pekerjaan. Memandu dalam keadaan separuh sedar. Mujur perjalanan di permudahkan.

Jam 7.30 pagi, aku sudah di meja. Mengadap skrin komputer yang tambah menghenyak urat saraf di kepala. Beberapa kali juga aku merasa gelap mata sebelum laju menyambung urus pekerjaan. Hampir-hampir sahaja aku mahu berbuka puasa dan mengaku kalah kerana tidak mampu bertahan.

Aku membatalkan hasrat untuk mengambil cuti separuh hari dan meneruskan urus pekerjaan sehingga habis waktu. Mujur en boss kali ini memahami keadaan diri dan memberi sedikit ruang untuk aku 'bermalas-malasan' pada hari ini seusai urus yang punya tarikh mati itu.

[Ermmm.. banyak-nya dugaan dan cabaran yang men-depani aku pada puasa tahon ini...]

2 comments:

masMZ said...

koishie, semoga cepat sembuh :)

Koishie said...

sentiasa mendapat doa dari kamu.. terima kasih yaa... Mudah2an, kamu juga dalam suasana yang nyaman-nyaman.. :)