Friday, July 10, 2009

~ HADAP ~


SEMENJAK bertugas di jabatan baru, ramai rakan-rakan yang menegur dan meluah rasa. Begitu juga dengan teman jiwa. Kata mereka, aku kini sudah tidak punya masa untuk bersantai-santai menghirup secawan coffee bersama mereka lagi. Ermm... ada benarnya apa yang disuarakan mereka itu. Sungguh, aku begitu terhambat dengan urusan kerja yang berbaris menanti untuk ditangani.

Sepanjang setahun lebih aku bekerja di tempat pekerjaan baru ini, malam ini menjadi kali pertama aku meninggalkan ruang pekerjaan selewat 10.30 malam (setiap hari aku tiba di tempat pekerjaan seawal 7.00-7.15 pagi, walaupun waktu bekerja pada jam 8.30 pagi). Hari ini, aku terpaksa pulang lewat kerana diminta en boss untuk menyiapkan kerja seorang rakan yang lain.

Menoleh ke skrin telefon bimbit, bersusun mesej kiriman rakan-rakan dekat yang mengomel akan kesibukanku. Tidak kurang juga yang mengusik kononnya aku sudah melupakan mereka kerana sudah gempita di jabatan baru yang mereka sifatkan sebagai penuh kerdipan. Aku ketawa sahaja membaca usikan mereka itu. Jujurnya, aku lagi senang di jabatan lama walaupun aku tahu kerdipnya tidak seperti di sini. Itu yang jujur yaa.

Hampir jam 12 tengah malam, baru menjejak ke rumah. Tidak sempat mahu berbuat apa, mata sudah menuntut untuk meletak lena. Kudrat yang sekerat ini sudah tidak dapat bertahan lagi. zzzzzzzzzzzzzzzzz....

[Alang-2 menyelok per-kasam...]

No comments: