Wednesday, May 20, 2009

~ SPAGHETTI LIPAS ~


Lama aku tidak menyinggah dan menjamah 'spagheti lipas'. Kalau tidak silap kali terakhir aku ke sini dalam beberapa bulan lepas ketika mahu mereda ribut seorang sahabat. Tempat ini menjadi kegemaran kerana spaghettinya yang sering membuat ingat.

Aku buat pertama kalinya membawa BR kesini untuk menjamah spaghetti kegemaran kerana begitu teringin sekali. Bukan tidak ada spaghetti di tempat lain tetapi melekatnya lebih di sini. Selama ini aku tidak pernah membuat permintaan, tetapi hari ini aku mengatur permintaan kepada BR untuk menghirup secawan coffee di sini. Jika tidak, selalunya kami akan menghirup secawan coffee di kawasan berdekatan kediaman sahabat mei.

Ermm... Namun, seusai itu, kami tidak berlama-lama di sini. Tidak seperti biasa aku dan seorang lagi sahabat. Sepertinya selera BR tidak kena dengan apa yang ditawarkan di sini. Walau tidak dia katakan, aku tahu dia sekadar memenuh mahuku. Benar... ia menjadi kegemaranku, tetapi tidak bermakna orang lain juga menggemarinya. Nampaknya tempat ini mungkin sesuai untuk singgahanku bersama sahabat seorang itu sahaja barangkali.

[Kalau sudah merah.... ermm... mana mungkin di-lihat biru..]

No comments: