Friday, April 03, 2009

~ KAMU DATANG YAA MIMPI.. ~


Seperti mana yang pernah aku kongsikan di sini, mimpi jarang sekali mahu membuat dekat padaku. Atau sememangnya aku ini menjadi pelupa pada mimpi, lalu aku merasakan mimpi tidak ada dekat denganku, sedangkan ia ada membuat singgah dalam lupaku.. ermm.. barangkali.

Membuka mata pada pagi ini membuat aku termenung panjang seketika. Sesekali dengan dengus nafas kasar yang masih bertutup bantal menelengkup muka. Aku bermimpi. Bermimpi tentang dua sahabat dekat di zaman anak-anak yang kali terakhir aku temui pada 17 tahun yang lalu. Yaa... 17 tahun dan sehingga kita kami tidak pernah bertatap wajah lagi sehinggalah pada pertemuan dalam mimpi malam tadi.

Seperti janji datangnya dengan kebetulan yang sama, membuat aku keras mahu mengingat yag lalu. Bukan pada yang manisnya sahaja tetapi segala yang terangkum di dalamnya. Tentu sahaja yang indah-indah membuat singgah dalam kehidupan mereka saat ini.

Ingatan lalu itu bersilih ganti berjalan membuat imbas umpama filem yang laju sedang berputar di pawagam. Apa yaaa mahu disampaikan dalam mimpi itu sehingga membuat aku terasa benar dengan kenangan lalu itu yaa?

[Oh mimpi... aku men-jadi gusar kepada sa-suatu yang patot-nya mem-buat indah kepadaku..]

No comments: