Monday, November 10, 2008

~ BUKAN KERANA HELAH ~


Suka yang membawa duka. Mungkin itulah kata yang lebih tepat untuk menggambarkan situasi yang sedang aku lalui kini. Sebentar tadi, ada ribut menyinggah antara aku dan teman jiwa.

Kelmarin, ketika menemani adik ke bumi Hang Tuah, dia mahu menyertai. Namun, aku menolak kerana tidak mahu mengundang bising adik dan aku berterus-terang tentang hal itu kepadanya. Semalam aku sekali lagi ke bumi Hang Tuah bersama rakan-rakan dan kali ini tanpa pengetahuannya.

Aku tidak tahu entah ketika mananya, saat aku berseronok dengan rakan2 ini, ada mata yang sedang memerhati gelagat kami. Kebetulan pula, aku dan rakan2 itu berempat dan secara kebetulannya berpasangan, maka silap sangka menyinggah panjang.

Silap aku juga kerena aku tidak bercerita tentang kunjunganku semalam kepadanya. Lalu, dia menyimpul aku sengaja membuat agenda dalam senyap. Diungkitnya juga soal kelmarin. Kononnya aku menjadikan adik sebagai alasan, dan membuat helah untuk agenda lain.

Ermmm... bosannya berdepan dengan situasi begini. Situasi yang memerlukan aku berjelas-jelas panjang. Situasi yang memaksa aku membuat pujuk. Pujuk?

[Aku juga belum ter-pujok dengan rajok sa-orang sahabat.]

No comments: