Thursday, September 11, 2008

~ SEDANG SABAR DI UJI ~

Tengahari tadi ada mesyuarat ringkas dengan en boss. Aku tiba-tiba diberikan tugas yang di luar bidang tugasku. Terkejut dan terdiam. Rakan-rakan lain juga terpinga apabila mendapat tahu tentang hal itu. Bagai biasa, aku tidak membantah. Mengangguk dan menerima sahaja arahan yang diberikan.

Aku hanya diberikan masa kurang 3 hari untuk menyiapkan tugasan tersebut. Aku menggelengkan kepala kerana urusan ini melibatkan beberapa badan tertentu dan penuh dengan birokrasi. Malah untuk mendapat kelulusan juga memerlukan masa yang agak lama.

Sebaik sahaja habis perbincangan, aku terus menghubungi pihak terbabit. Benarlah telahan awalku, aku ditolak ke situ dan ke sini sebelum berjaya mendapatkan orang yang disasarkan. Bila sudah dapat, bercuti pula. Sedangkan masaku agak singkat sekali. Ermm..

Sungguh, aku agak tertekan hari ini. Tidak puas hati juga barangkali kerana diberikan tugas yang di luar bidang pekerjaanku. Namun, apa boleh buat. Sudah begitu situasinya. Begitukan lumrah kehidupan kita. Terpaksa menurut telunjuk orang lain demi menjaga periuk nasi yang ada ini. Ia dilalui semua orang kukira..

Apapun, mohon agar aku dikekalkan sabar yang ada. Mudah-mudahan aku mampu mengawal rasa memberontak yang banyak. Soal rezeki, jangan dibuat main.

[Mujor ada sahabat yang men-jadi peng-lipor lara..]

No comments: