Friday, April 18, 2008

~ SEDANG DALAM PERTIMBANGAN ~

Urus pekerjaan berjalan lancar. Dengan sedikit kesempatan yang ada, aku membuat singgah di tempat pekerjaan lama. Saja mahu bertanya khabar rakan2 di sana. Aku juga membantu mana yang perlu untuk meringankan beban tugas rakan pekerjaan yang menyambung dan mengambil-alih tugas lamaku.

Mengejutkan, en boss (bekas majikan lama) memohon pertolongan agar aku membuat sedikit hulur bantu. Serba salah dibuatnya. Dengan beban tugas baru yang tergalas di bahu dengan berat ini, tentu agak sukar untuk aku mengangguk setuju dengan sewenangnya. Kesibukan di tempat pekerjaan baru ini berganda tekanannya. Berkejaran dengan tarikh waktu yang langsung tidak boleh dilengahkan.

En boss menawarkan aku agar membuat kerja separuh masa di sini. Siap membincangkan terus soal bayarannya. Aku hanya tersenyum. Bukan soal bayaran. Aku tidak pernah pun meletakkkan itu sebagai bahan perkiraan utama. Aku sekadar mengukur baju di badan sendiri. Tidak mahu membuat janji berdegar, sedangkan kemampuan diri begitu terbatas dengan kudrat yang sekerat. Bagaimanapun, aku akan cuba untuk menghulur bantu setakat yang ada dalam kemampuanku. Aku akan tetap membuat singgah di sini kalau ada kelapangan waktu yang memberi izin.

[Terima kaseh kerana melehat aku dengan pandangan yang positif]

No comments: