Friday, March 21, 2008

~ AKHIRNYA ~


TAJUK : Akhirnya
KARYA : Zanariah Abdul Manan
HALAMAN : 383
PENERBIT : Novel Creative Sdn Bhd
HARGA : RM18.90

SINOPSIS :

Kata orang, cinta itu perlukan pengorbanan. Kata-kata itulah yang sering ditiupkan ke telinganya sejak kecil. Kata-kata yang sekadar angin lalu di cuping telingan. Dia tidak pernah menghadapinya hinggalah dia berkenalan dengan Adzim dan Amirul. Dua lelaki yang bermula dari pangkal nama dan latar belakang keluarga yang sama, namun berbeza dari segi rupa dan peribadi. Kedua-duanya dikenali dalam masa yang hampir sama.

Dia mencintai Adzim kerana nama itu yang terdahulu menduduki takhta hatinya. Namun, kehadirannya tidak diterima di dalam keluarga itu lantaran perbezaan darjat yang memaksa dia melupakan semua impian yang telah dianyam secar sedar.

Tika hatinya luka berdarah, Amirul kembali hadir membebat luka. lelaki yang dianggap sebagai abang pada mulanya , telah berupaya menjadi teman,, sekaligus penghuni hati setelah dibelai dengan keprihatinan lekaki itu. Perasaan yang sama-sama dibajai itu akhirnya merimbun segar menjadi kuntum-kuntum cinta yang mekar mewangi.

Namun, saat cinta itu ingin disimpulkan di singgahsana abadi, Adzim kembali hadir menuntut janji janji kesetiaan. Kali ini bersama izin restu si ibu yang telah kembali sedar bahawa cinta yang abadi tidak mungkin bisa dipisahkan. tegakah Zalia membuat keputusan hati siapa yang harus dilukakan?

[Akher-nya... kita ter-paksa juga memileh. Ter-paksa juga meluka-kan...]

No comments: