Monday, December 31, 2007

~ LAIN DIRANCANG... ~

Di luar sangkaku, demam yang kukira beransur baik pada paginya bertambah berat pada petangnya. Dek kerana telah mengatur janji untuk berdamping teman jiwa meraikan tahun baru 2008 pada malam nanti, aku mula dihambat resah. Sebaik pulang ke rumah aku terus menelan PCM sebanyak 2 biji. Dengan harapan, demam dan sakit kepala itu akan beransur baik atau sedikit berkurang.

Malang sekali 10-15 minit selepas aku menelan PCM itu, mukaku mula membengkak. Ya Tuhan... Bengkak yang teruk sekali sehingga mataku semakin sepet dan mengecil. Aku sendiri berasa takut untuk melihat wajahku di cermin. Terkejut dengan tindakbalas yang begitu cepat itu. Sakit kepalanya tidak juga berkurang.. suhu badan tidak juga turun... Ermmm.. tidak dapat tidak, terpaksalah juga aku membatalkan hasrat untuk berdamping teman jiwa walaupun ketika itu dia hanya beberapa kilometer sahaja berjarak dari rumah untuk menjemputku.

Sudahnya, dia membuat rajuk dan mendiamkan diri sehingga hari ini. Pujukku langsung tidak diendah... telefon dan sms ku sepi bersama angin lalu.. Ermmm...
Dan.. aku menyambut ambang 2008 di atas katil dalam keadaan demam dan sakit kepala yang berat...

[Se-patot-nya merai-kan tahon baru ber-sama rakan-2 di-BB... ermm..]

No comments: